Vesiralli 3

Vesiralli 3:ssa pääpaino on yhdistää eri liikkeet ja liikeradat toisiinsa. Tavoitteena on saada suoritus, joka on lähellä oikeaa kokonaisvaltaista suoritusta.

 

Vesiralli 3:ssa suoritetaan norppamerkki ja vesiralli 4:ssa suoritetaan delfiinimerkki. Nämä merkit jaetaan Vesiralli 4:n jälkeen.

Uimakoulumaksu:

 

 

 

 

Vesiralli 3:n harjoitusajat:

I Lauantai 18:45 - 19:30  I Sunnuntai 19:00 - 19:45

 

Vesiralli 3:ssa harjoitellaan seuraavia asioita ja tuntien tavoitteet:

1 Oppia hallitsemaan vartalo virtaviivaisena eri asennoissa. Tikkuhyppy korokkeelta.
2 Kerrata selkäuinnin potkut ja käsiveto, yhdistää nämä kokonaiseksi suoritukseksi. Harjoitella taitouinnin sculling-liikkeitä ja osteri.
3 Kerrata selkäuinti ja harjoitella selkäuinnin startti. Harjoitella sukeltamaan syvemmälle kuin aikaisemmin.
4 Kerrata ja harjoitella vapaauintia (ilman hengitystä). Vesipallouintien harjoittelu.
5 Vapaauinnin hengitys. Taitouinnin tynnyri.
6 Selkäuinnin startin kertaus. Taittokaato ja pää edellä hyppy.
7 Sukelluksien ja jalat edellä hyppyjen kertaus. Peppukaato.
8 Kerrataan tuntien 1 – 4 harjoitukset sekä harjoitellaan monipuolista liikkumista vedessä.
9 Kerrataan tuntien 4 – 7 harjoitukset sekä harjoitellaan monipuolista liikkumista vedessä.

 

Harjoituksissa harjoitellaan paljon muutakin, yllä olevat asiat ovat ko. harjoituksen tärkeimmät opetettavat asiat.